Zkouška
20. listopadu 2005, 20:48
Převzatá povídka Daniela Novotného. Moc se mi líbí.
Když vešli do místnosti Předseda, Obhájce a Oponent, Student povstal. Poté si mohl sednout a chvíli prožívat vlastní nervozitu. Pak mu bylo pokynuto, aby začal vstupní řeč:
"V jádru mého systému je neurčitost. Snažil jsem se vnést do zákonů trochu jevů založených na pravděpodobnosti, aby celek nepůsobil strojově – deterministickým dojmem. Základní algoritmy vám mohu ukázat zde na tomto krystalu..."
"Takže tady máme další pokus o jiné než klasické řešení..." zabručel Profesor.
"Chtěl jsem trochu experimentovat..." řekl Student ukvapeně
"Experimentovat, mladíku, samozřejmě můžete, ale berte v potaz vyváženost jednotlivých složek, prosím. Fixxlerovo pravidlo akčně-reakčního chování vám nic neříká?" rýpl si Oponent.
"Pane profesore, Fixxlerovo pravidlo se bere až na magisterském stupni..." zachraňoval situaci Obhájce.
"No nic – podíváme se alespoň na algoritmy struktury vědomí – ty máte napsány velmi dobře, až překvapivě."
"Děkuji, pane."
"A co se týče vlastní implementace – vyskytly se nějaké nečekané problémy."
"Jednou... jednou jsem se musel nalogovat dovnitř jako přímý uživatel."
"Kdybyste znal Fixxlerovu Vyváženost, mohl jste tomu předejít – jak to dopadlo?"
"Operace trvala 33 interních časových jednotek, nakonec byl systém zanechán v relativně stabilizovaném stavu."
"Tak se podíváme na další aspekty, chlapče: tvorba fyzikálních zákonů řekněme za dvě (ty duality, ty duality...), tvorba kódů vědomí za jedna,"
",děkuji pane,"
"ovšem karmické systémy tři mínus, na to se ještě podívejte, chcete-li získat Licenci Tvůrce. Celkově za tři. Krystaly se zdrojovým kódem a dokumentací nechte tady."
"Děkuji, pane!" studentík vyběhl z posluchárny, raduje se ze svého nového titulu. Na obrazovce ještě chvíli svítilo:
STUDENT: JHWH5765
PROJEKT: VESMÍR – ZEMĚ – ČLOVĚK
PROSPĚCH: DOBRÝ
Povídku napsal Danny Novotný, uveřejněno s jeho souhlasem. Vyhrál s ní soutěž na literra.cz
Osobní komentáře prosím směrujte na email.
Komentáře
Dhal (24.11.2005, 00:21:22):Typicky pedagogický (ergo teoretický) prístup. Známkou "dobrý" mohlo predvedený projekt oznámkovať len kolégium, ktoré tu nežilo a žiť ani nikdy nebude.
Na vete "nakonec byl systém zanechán v relativně stabilizovaném stavu" som sa úprimne a od srdca zachechtal.
Paráda.
Přidání komentáře...